محل تبلیغات شما

امروزه کارآفرینی به عنوان یک راهبرد اثربخش برای توسعهاقتصادی و اجتماعی کشورها شناخته شده است. توسعهکارآفرینی نقش شایسته ­ای برای حضور فعال در بازارهایجهانی، مقابله با رقبا، اشتغال زائی پایدار، توسعه عدالت،کاهش فقر و حل مشکلات جامعه، دولت و بخش عمومی دارد.

توسعه ی کارآفرینی فرآیندی پیچیده، بلند مدت و فراگیر است کهالبته نقش به سزایی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. به طوری که امروزه کارآفرینی به استراتژیک­ترین و مهم ترینابزار توسعه اقتصادی جوامع پیشرفته تبدیل شده است. مطالعات و بررسی های جهانی کارآفرینی نشان می دهد کهبین نرخ فعالیت­ های کارآفرینانه و تولید ناخالص داخلی دربرخی از کشورها مانند ایالات متحده به میزان ۵۷ درصدهمبستگی وجود دارد (۲۰۰۶). از این رو افزایش فعالیت­ هایکارآفرینانه همواره با افزایش تولید ناخالص ملی و در نتیجهافزایش درآمد ملی، رفاه و آسایش در جامعه می­ باشد.

به همین دلیل گرایش به کارآفرینی در سراسر دنیا افزایش یافتهاست. برای مثال در کشور هند برای توسعه کارآفرینی، سازمانملی کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای کوچک ایجاد شدهاست. در حالی که در کشور مای وزارتخانه ای به نام وزارتتوسعه کارآفرینی ایجاد شده است. سایر کشورهای آسیایی نیزبرای توسعه کارآفرینی، علاوه بر کمک ­های مالی و حقوقی، بهایجاد و گسترش زمینه های قانونی آن پرداخته ­اند.

توسعه ی کارآفرینی در ایران نیز بعنوان اجرایی ­ترین و عملیترین استراتژی برون رفت از بن ­بست­ ها و مشکلات اقتصادیو اجتماعی نیازمند شناسایی و رفع موانع آن است. ظرفیتسازی برای توسعه کارآفرینی از یک سو مستم ارائه آموزش ­ها و مهارت­ های کارآفرینی با رویکرد بازار محور و براساسنیازهای جامعه در همه سطوح آموزشی می­ باشد، اما از سویدیگر توسعه کارآفرینی نیازمند شناخت و رفع موانع و ایجادزمینه ­های مناسب جهت توسعه فعالیت های تولیدی و خدماتیمی­ باشد. تردیدی نیست که حضور پررنگ دولت در اقتصادایران و موانعی که برای رقابت مؤثربخش خصوصی وکارآفرینان وجود دارد، توسعه کارآفرینی را کند و بلکه ناممکنمی ­سازد. شاید بتوان گفت که کارآفرینان قبل از آنکه رقابـتبخش خصوصی را برای فعالیت ­های خود احساس کنندموانعی مانند قوانین و مقررات اداری و انحصارات دولتی رامانع کسب و کار خود می ­بینند.

 

چالشها و موانع توسعه كارآفريني در ايران

نقدي بر استراتژي هاي توسعه كارآفريني

اكوسيستم كارآفريني و اكوسيستم كسب و كار وتفاوت اين دو

 شاید بتوان گفت که کارآفرینان قبل از آنکه رقابـتبخش خصوصی را برای فعالیت ­های خود احساس کنندموانعی مانند قوانین و مقررات اداری و انحصارات دولتی رامانع کسب و کار خود می ­بینند , تردیدی نیست که حضور پررنگ دولت در اقتصادایران و موانعی که برای رقابت مؤثربخش خصوصی وکارآفرینان وجود دارد، توسعه کارآفرینی را کند و بلکه ناممکنمی ­سازد , ظرفیتسازی برای توسعه کارآفرینی از یک سو مستم ارائه آموزش ­ها و مهارت­ های کارآفرینی با رویکرد بازار محور و براساسنیازهای جامعه در همه سطوح آموزشی می­ باشد، اما از سویدیگر توسعه کارآفرینی نیازمند شناخت و رفع موانع و ایجادزمینه ­های مناسب جهت توسعه فعالیت های تولیدی و خدماتیمی­ باشد ,توسعه ی کارآفرینی در ایران نیز بعنوان اجرایی ­ترین و عملیترین استراتژی برون رفت از بن ­بست­ ها و مشکلات اقتصادیو اجتماعی نیازمند شناسایی و رفع موانع آن است ,  ,چالشها ,  چالشها , شاید بتوان گفت که کارآفرینان قبل از آنکه رقابـتبخش خصوصی را برای فعالیت ­های خود احساس کنندموانعی مانند قوانین و مقررات اداری و انحصارات دولتی رامانع کسب و کار خود می ­بینند   , تردیدی نیست که حضور پررنگ دولت در اقتصادایران و موانعی که برای رقابت مؤثربخش خصوصی وکارآفرینان وجود دارد، توسعه کارآفرینی را کند و بلکه ناممکنمی ­سازد  شاید بتوان گفت که کارآفرینان قبل از آنکه رقابـتبخش خصوصی را برای فعالیت ­های خود احساس کنندموانعی مانند قوانین و مقررات اداری و انحصارات دولتی رامانع کسب و کار خود می ­بینند , ظرفیتسازی برای توسعه کارآفرینی از یک سو مستم ارائه آموزش ­ها و مهارت­ های کارآفرینی با رویکرد بازار محور و براساسنیازهای جامعه در همه سطوح آموزشی می­ باشد، اما از سویدیگر توسعه کارآفرینی نیازمند شناخت و رفع موانع و ایجادزمینه ­های مناسب جهت توسعه فعالیت های تولیدی و خدماتیمی­ باشد  تردیدی نیست که حضور پررنگ دولت در اقتصادایران و موانعی که برای رقابت مؤثربخش خصوصی وکارآفرینان وجود دارد، توسعه کارآفرینی را کند و بلکه ناممکنمی ­سازد ,چالشها و

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها